wtorek, 17 lipca 2018

,,Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas (recenzja)

HEJ! 

Nurtuje mnie jedno pytanie: Czy jest ktoś kto nie słyszał nigdy o jakże znanych ,,Dworach" ? 
Myślę, że bardzo, bardzo ciężko będzie kogoś takiego znaleźć. Ja idąc za modą (ale w swoim tempie) sięgnęłam po pierwszą część z tej serii. Czy książka moim zdaniem zasłużyła na swoją popularność? Zapraszam do przeczytania recenzji. 




Opis: 

Dziewiętnastoletnia Feyre jest łowczynią – musi polować, by wykarmić i utrzymać rodzinę. Podczas srogiej zimy zapuszcza się w poszukiwaniu zwierzyny coraz dalej, w pobliże muru, który oddziela ludzkie ziemie od Prythian – krainy zamieszkanej przez czarodziejskie istoty. To rasa obdarzonych magią i śmiertelnie niebezpiecznych stworzeń, która przed wiekami panowała nad światem.
Kiedy podczas polowania Feyre zabija ogromnego wilka, nie wie, że tak naprawdę strzela do faerie. Wkrótce w drzwiach jej chaty staje pochodzący z Wysokiego Rodu Tamlin, w postaci złowrogiej bestii, żądając zadośćuczynienia za ten czyn. Feyre musi wybrać – albo zginie w nierównej walce, albo uda się razem z Tamlinem do Prythian i spędzi tam resztę swoich dni.
Pozornie dzieli ich wszystko – wiek, pochodzenie, ale przede wszystkim nienawiść, która przez wieki narosła między ich rasami. Jednak tak naprawdę są do siebie podobni o wiele bardziej, niż im się wydaje. Czy Feyre będzie w stanie pokonać swój strach i uprzedzenia?

Moja opinia: 

Po kilku sekundach po przeczytaniu książki pierwszą moją myślą było: WOW! Jakie to było dobre. Tak, już znacie odpowiedź na postawione we wstępnie pytanie. 
Zadziwia mnie to, że ktoś jest w stanie wymyśleć historię, która pochłonęła ogromną ilość ludzi w tym mnie. Nie było takiego momentu podczas czytania, abym pomyślała, że coś jest tutaj nudnego, albo niepotrzebnego. Bardzo dobrze dopracowani bohaterowie, każdy intrygujący na swój własny sposób. Świat stworzony przez autorkę z jednej strony piękny, spokojny z drugiej zaś straszny, niebezpieczny sprawił, że pokochałam tą powieść. Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kolejną część.
Książka owiana tajemnicą, zmiażdżona brutalnością, uchroniona miłością. 
Serdecznie polecam! 





Dziękuję za przeczytanie recenzji. Dajcie znać czy Wam się podobała. 

2 komentarze:

  1. Dużo dobrego słyszałam o książkach autorki. Mam zamiar w końcu się z nimi zapoznać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dużo dobrego słyszałam przed sięgnięciem po Dwór. Jestem zadowolona, że w końcu coś jej przeczytałam.

      Usuń